onsdag 22 januari 2014

Mer Harry Potter, Julklappar o disktrasor


 I söndags var jag o hälsade på min lilla Faster. Med mig var sonen, syster o hens barn. Fick då möjlighet att lämna över de sista julklapparna. Julen varar då inte till påska. :-) Tog med mig två disktrasor till Faster o tänkte sticka klart den tredje på Roslagsbanan, men då gick ena tippen av på stickan. :-( Jag SKA inte använda trästickorna vid storlek 3, bara konstatera!!!  I går gjorde jag klart den o i dag gjorde jag en till mig själv. Upptäckte att det har försvunnit några disktrasor, för nu har jag bara fyra här hemma. Har tvättmaskinen ätit upp den när du nu inte äter strumpor tro???

Hedwig till A
Harry und Ron till C

Disktrasan till vänster ska Faster få, till höger är min egen. 
Dumbeldore
 till syster Yster, men hen fick dem på julafton
I går letade jag efter ett garn som ska bli halvvantar till syster Yster. Jag hittade inte garnet, men jag fick lite sorterat. Framförallt hittade jag väldigt många UFOn. Påbörjade sockor (spiral), halvvantar, en top som BARA ska sys ihop, en top som inte är klar (legat o väntat på hur jag ska avsluta översta delen, regnbågskoftan... Ja o så har jag ju Alfies saker oxå - tunikan som blir kjol o top istället. Det blir väl så att jag får ta något småUFO som transportstickning, så det händer något. Upptäckte även hur många MASSOR av sockgarner jag har. Om jag stickar en socka i månaden har jag några år på mig att sticka upp alla. O alla är nog så pass tunna att jag kan sticka med 2:an o samma mönster som jag har stickat HP-sockorna o de andra. Kan nog sticka dem i sömnen snart :-D

Regnbågskoftan till vänster, brun top som bara ska sys ihop o till höger en sommartop.
I mitten en massa påsar med småUFOn. 

Slänger ut bilder på de andra julklapparna som jag gjorde o som levererades på julafton. ;-)
Är dock KLART irriterad på bildhanteringen i detta bloggprogram *ggrrrrr*
Nu är det äntligen sovdags!!!

C's tjocka sockor



M's halvvantar

K's, H's o T's vantar i Noro.

Inga kommentarer: