onsdag 7 december 2011

Jupiter o lakan

Mina rastlösa ben håller mig vaken. :-( Tittade ut genom fönstret o såg månen, mindes vad "väderkillen" så på radion i dag... "...den lysande pricken under månen är Jupiter...". Jag såg en liten ljus prick, som jag hade tolkat som en stjärna, om det inte vore för hans ord.

När jag inte kan ligga still o sova, kan jag försöka sortera en kartong o då den kartongen som håller på att rasa ihop. Jag visste att det var gamla lakan, men jag hittade mer... En knyppeldyna (mors?), dukar, spets, broderad jullöpare ... mm... Trots doften av rök blandat med lavendel, kände jag mina föräldrar nära. Bland spetsar, monogram o trasiga lakan o örngott. Lakanen ska jag antingen sy om till örngott eller gardiner (kappa) med spetsen neråt. Passar nog ypperligt i Furubo.  :-)

Jag tänkte läsa upp bilder, men månen o Jupiter blev för mörkt o inge bra. O sen så telefonen att den var hungrig. Nu ligger jag i sängen, benen ligger still o jag ska sova.

@,-'-,

Inga kommentarer: