torsdag 28 juni 2012

Vässarö dag 4-Sista natten med gänget.

Gårdagens sol fr em stannade kvar o värmde våra kroppar o själar. Men bara i lä. När vi var tvungna att röra på oss till matsalen satte alla på sig en tröja, nordan är ju kall oavsett var den kommer ifrån. Men alla, utom en som tog en tur till Öregrund, har nog smort in kroppen med After Sun. :-)
Idag har jag gjort klart min förädling av en sommarklänning. Kommer dock att fortsätta hemma med någon t-shirt då kanterna blir större. Min röda hemlighet har tagits upp, det går inte att sticka den på 6 st strumpstickor. :-( Däremot skickade jag klart min "ryamattedisktrasa" som ska frigöras sen. Den är stickad av småsnuttar av mors lingarner. Jag har även klippt remsor av två t-shirt o börjat på stolssittdynor till Furubo.

Många av de andra deltagarna har stickat disktrasor. En blev helt klar. En är ett lapptäcke av provbitar. Några är påbörjade. En toffel är gärfigdömmad. Pippi-ärmen har växt o en grön matta har börjats på.  I morgon blir det med all säkerhet färgtv på testbilden. :-)

Känns sorgligt att det redan är slut på denna tid, men jag ska se om det går att fixa en handarbetshelg i Furubo typ i Augusti.








Inga kommentarer: