söndag 26 januari 2014

UFO>FO o på stickorna

Nu har äntligen "Lupin" fått tår, ska ta upp för hälen o sen är de klara. ;-)

Opals Harry Potter serie färg Lupin. 

Har börjat ta tag i min UFO-hög som fortfarande ockuperar andra stolen i arbetsrummet. Sträckte ut handen o greppade en påse o det var min top/linne/slipover som legat o dammat i hundra år (ja inte riktig men nästan). Mönstret är från ett lösbladsystem från Ica-förlaget. Ca 80-talet kanske... Eg ska det vara isydda frotteärmar, men det har ju jag inte lust med. Kvar att göra på den var axelsömmar= ca 1dm*2!!! Så det var ju snabbt gjort. ;-) Passade på att tvätta av dammet o unk-lukten när jag ändå handtvättade yllestickat och sen fick den hänga på en galge o torka. Den blev precis så lång som jag ville att den skulle bli men dock lite glesare. Garnet är ett gammalt Almedahls garn, 50% bomull/50%ull.


Nästa påse innehåller ett par spiralsockor. De ska till samma mottagare som Lupin. Förra årets födelsedagspresent o årets :-)

Kommer nog att bli en favvis länge o mycket.
Varför tog det så lång tid att göra det sista tro??? ;-)
Flotte Socke heter garnet o nog blir de fina. ;-)

Inga kommentarer: